Siirry sisältöön
Artemis valmistuu Turun keskusta-alueelle tammikuussa 2025. Nyt on oikea hetki jättää hakemus ja muuttaa helpon arjen Artemikseen!

Fastighetens eget servicebolag tar hand om reparationsbehovet i bostaden och fastigheten samt bl.a. dörröppningar. Du kan göra en begäran om service via OmaVaso och webbsidorna eller genom att ringa direkt till ditt servicebolag. I brådskande fall betjänar servicebolagets dejour dig dygnet runt.

Här kan du kontrollera kontaktuppgifterna till servicebolaget och disponenten i din egen fastighet

Till servicen hör

  • något är fel i din bostad eller fastighet (t.ex. en läckande kran eller toalett, ventilation eller uppvärmning som inte fungerar, elfel)
  • skötsel av gårdar (t.ex. sandning, plogning, gräsklippning)
  • dörröppning
  • flyttningsanmälningar och namnändringar (anmäl namnändringen också till Vaso)
  • nycklar till bilstolpar
  • övriga brådskande ärenden (t.ex. ett läckande rör, ytterdörrens lås är sönder, akuta elfel)

Vasos disponent ansvarar för fastigheternas budgetering, tekniskt underhåll, större reparationsarbeten samt den allmänna trivseln i fastigheterna.

Till disponenten hör

  • renovering (bekanta dig närmare med tillåtna ändringsarbeten här)
  • nycklar (t.ex. anmälan av en försvunnen nyckel, beställning av tilläggsnycklar)
  • stamkundsersättning
  • bilplatser (om eParking används i fastigheten sköts reserveringarna via den)
  • störningar i ordningen
  • boendekommittén och boendestämmor